fb gplus

onas

oferta

zaufalinam

blog2

Czym jest marketing szeptany?

Obecnie, niemal 90% młodych ludzi do 35 roku życia, zanim dokona jakiegolwiek poważniejszego zakupu sprawdza na temat danego produktu opinie w internecie. Młodzi konsumenci szukają także informacji o jakości usług, specjalistach w danej dziedzinie.Gdy szukają dentysty lub szewca najpierw googlują temat. Jak więc nie wykorzystać tego faktu?

Marketing szeptany – z czym to się je?

Z pomocą w takich działaniach przychodzi właśnie marketing szeptany. Mówiąc najprostszymi słowami: marketing szeptany to pozytywne mówienie na dany temat na forach internetowych, komentarzach pod blogami lub filmikami na Youtube – wszędzie tam, gdzie mogą je zobaczyć setki, a może nawet tysiące osób.

Należy jednak uważać, by „szeptanka”, jak nazywają marketing szeptany specjaliści z branży, nie zmieniła się w zwykłe spamowanie. Na to internauci są bardzo uczuleni, a źle prowadzona kampania nie da nawet odsetka spodziewanych rezultatów. Kiedy warto zrealizować marketing szeptany i jakie są jego rodzaje?

Marketing szeptany sprawdza się zarówno przy usługach dopiero wprowadzanych na rynek, jak i już na nim funkcjonujących od wielu lat. Marketing można przeprowadzić wizerunkowo, dbając o to, by w internecie znalazło się dużo pozytywnych postów o danej firmie, jej pracownikach lub atmosferze pracy (często zapominany punkt, a o firmach dużo czytają także ich przyszli pracownicy).

Kampanie wizerunkowe dobrze sprawdzają się w przypadku:

- dużych firm,

- jednoosobowych działalności lub przedsiębiorstw działających na bazie zaufania do pracujących tam ludzi i ich umiejętności (tu zaliczyć należy gabinety lekarskie, architektów, treserów psów, fryzjerów itp.).

Innym rodzajem marketingu szeptanego jest kampania produktowa – wtedy promuje się głównie dany produkt lub też kategorię. Producent i jego marka schodzą na dalszy plan, choć w niektórych wątkach warto je wspomnieć.

Oprócz wymienianie zalet danego produktu warto wspomnieć w tworzonych treściach jakąś jego wadę – opinia o produkcie wygląda wtedy bardziej autentycznie. Ostatnim rodzajem kampanii szeptanej, jaką można zrealizować, jest pozycjonowanie strony. Priorytetem działania wtedy jest umieszczenie aktywnych linków, najlepiej na forach o wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Działania pozycjonujące należy jednak prowadzić z rozwagą, tym bardziej, że Google zapowiedziało walkę z takim sposobem umieszczania linków w sieci. Jaki jest najlepszy rodzaj kampanii marketingu szeptanego? Po kilkuletniej pracy w tym zakresie specjaliści z naszej firmy zgodnie stwierdzają: mieszany.

Najlepiej, realizując kampanię dla danego przedsiębiorstwa publikować posty w różnych odstępach czasu, z linkami i bez, wizerunkowe lub produktowe. Dzięki temu, pomimo że dana firma nagle „pojawia się” na setkach for internetowych, cała kampania wygląda naturalnie. Marketing szeptany może zarówno zaszkodzić, jak i bardzo pomóc. Nie należy dopuścić do tej pierwszej sytuacji przez źle zrealizowaną kampanię.

zespol

kontakt