fb gplus

onas

oferta

zaufalinam

blog2

Copywriting – pisz prosto i zwięźle

Jedną ze złotych zasad copywritingu jest pisanie prosto i zwięźle, w sposób jaki zwykle się mówi. Niestety, wiele osób ją ignoruje. Tworzą długie i zawiłe zdania. Wstawiają w wypowiedzi słowa, których znaczenia sami do końca nie znają. Usiłują oczarować oratorskim i kwiecistym językiem. A co na to czytelnik? Czytelnik ziewa. I nawet nie chce mu się doczytać do końca...

A przecież można temu przeciwdziałać...

Przede wszystkim – bardzo wielu ludzi ma problem z napisaniem czegoś, choć doskonale umieją powiedzieć o co im chodzi. Zjawisko to dobrze znają zawodowi copywriterzy.

Klient, mówiąc jaki chce otrzymać tekst np. przez telefon, wypowiada niemal gotowe zwroty, wystarczy je zapisać. Jednak zapytany, czemu nie zrobi tego sam, skoro tak zgrabnie idzie mu to mówić, odpowiada: ale nie umiem tego napisać.

Wszystkim się wydaje, że słowo pisane musi być ułożone wyjątkowo, zdania zgrabnie skonstruowane, a cały tekst przemyślany wielokrotnie.

Pisz najprościej jak się da – czyli copywriting w pigułce

Jednym z bardzo przydatnych narzędzi dla początkujących copywriterów są aplikacje, wskazujące za długie zdania. Jeśli wypowiedź ciągnie się przez kilka linijek to program ją wskaże. Niektóre z nich podpowiadają także, jak zdanie podzielić, choć dotyczy to głównie aplikacji po angielsku.

Oczywiście długie wypowiedzi nie są złe, mają prawo zdarzyć się w powieści, eseju lub artystyczny reportażu. Jednak teksty użytkowe, artykuły informacyjne oraz inne treści powinny być zwięzłe i krótkie.

zespol

kontakt