fb gplus

onas

oferta

zaufalinam

blog2

Copywriting – jak pisać skutecznie?

Pisanie tekstów, tak by trafiały do osób, które mają je przeczytać? Czy jest łatwe? Można powiedzieć, że tak, pod warunkiem, że copywriting w naszym wykonaniu opiera się na kilku prostych zasadach. Dziś omówimy najważniejszą z nich: czyli jak pisać, by pisać skutecznie?

Skuteczny copywriting... Czyli?

Na początek warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co znaczy skuteczna treść. Odpowiedź będzie zależała bowiem od tego, jaką rolę dany tekst na pełnić. I tu właśnie czai się klucz do sukcesu. Przed rozpoczęciem pisania należy sobie zawsze zadać pytanie: dlaczego go piszę? Jaki cel chcę tym osiągnąć?

baby-blocks-letters

Piszesz teksty? Wyznacz odbiorcę!

Zupełnie inaczej tworzy się treści informacyjne, niż na przykład reklamowe. Inaczej będzie wyglądał tekst, którego głównym zadaniem jest zachęcić do kupna, a inaczej artykuł, mający spopularyzować dane pojęcie. Inaczej piszemy list do zaufanego klienta, a inaczej do osoby, o której nic nie wiemy, lecz chcemy jakoś przekonać do swojej osoby. Określenie odbiorcy oraz tego, jakie wrażenie ma nim wywrzeć tekst, jaki tworzymy, to właśnie klucz do pisania adekwatnych i skutecznych treści.

Pierwsza reguła copywiritngu: pisz do kogoś!

Największym błędem, jaki można popełnić, jest nieokreślenie adresata tekstu i pisanie, ot tak sobie, w powietrze. Czy taka treść zadziała? Czy przekona kogoś? Zapewne tak, ale będzie to przypadkowe. A wiadomo, że zostawiane czegokolwiek przypadkowi w biznesie jest mało rozsądne, by nie powiedzieć dosadniej: głupie!

zespol

kontakt