fb gplus

onas

oferta

zaufalinam

blog2

Copywriting – o czym pisać na blogu firmowym?

Wiele firm posiada strony internetowe, gdzie jedną z zakładek jest blog lub aktualności. W związku z tym, co jakiś czas powinny pojawiać się tam wpisy. O czym jednak pisać, jeśli copywriting to dla nas czarna magia? Jeśli nie mamy pomysłów? Oto garść podpowiedz:

1. Wydarzenia z życia firmy – okrągła rocznica założenia działalności? Rekordowa sprzedaż? Nowy produkt? Warto zamieścić o tym wpis na stronie z aktualnościami. Niech klienci wiedzą, że coś się u Was dzieje. Każdy sukces, bez względu na jego wielkość, to dobry powód do wpisu!

2. Akcje społeczne – wpłaciliście jakąś kwotę na fundację lub organizację NGO? Wykonaliście jakiś projekt wolontariacko? A może pracownik bierze udział w maratonie? Wyprowadza psy ze schroniska? Jeśli nie stoi to w sprzeczności z wizerunkiem firmy, warto podzielić się takimi informacjami ze światem.

3. Poradnik lub tutorial – taki charakter ma większość na naszym blogu. Warto dzielić się z klientami informacjami, by pokazać się w roli eksperta. Od kogo mogą chcieć wiedzy, jeśli nie od nas?

4. Newsy lub aktualności z branży – duża konferencja? Ciekawy artykuł? Można je skomentować lub podzielić się z czytelnikami swoimi przemyśleniami. Blog, nawet jeśli reprezentuje oficjalną markę, ma dość luźny charakter i dopuszcza osobistą narrację.

5. Wpisy świąteczne – niemal codziennie jest jakieś święto. Jeśli nie wierzysz – zajrzyj na wikipedię lub jeszcze lepiej na nonsensopedię. Zawsze można także święto wymyślić – Dzień Uśmiechu albo Dzień Geodetów brzmią fajnie.

6. FAQ – klienci często zadają określone pytania? Można z nich stworzyć bazę wpisów na bloga. Po pierwsze – będzie on wtedy bazą wiedzy dla pracowników, a po drugie, klienci, którzy wolą uzyskiwać informacje z wyszukiwarek, szybciej do nas trafią.

7. Ciekawy cytat lub wideo – nie wszystko co pojawia się na blogu, musi być autorskie, choć dobrze, by taki kontent wynosił około 90% wpisów. Możecie się zawsze podzielić z czytelnikami inspiracjami lub ciekawymi ideami – warunek jest jeden – muszą być w miarę spójne z danym przedsiębiorstwem. Wpis o pelargoniach na blogu doradcy finansowego nie będzie wyglądał poważnie.

8. Case study – to ulubiony rodzaj wpisów, czyli podzielenie się wrażeniami oraz efektami wykonanej pracy.

9. Opinie klientów – jeśli nasi klienci przekazali nam referencje lub są chętni, by to zrobić, zawsze można ich opinię umieścić na blogu. Można stworzyć serię tego rodzaju wpisów, przy okazji promujących na przykład przedsiębiorstwa, dla których wykonaliśmy usługi.

Jeśli nadal nie wiesz, jak realizować skuteczny copywriting dla Twojej firmy - zgłoś się do nas.

zespol

kontakt