fb gplus

onas

oferta

zaufalinam

blog2

Copywriting – jak umieszczać w tekście słowa kluczowe?

Zapraszamy do lektury naszego kolejnego poradnika – niebawem pojawią się następne. Jedną z ważnych rzeczy, jeśli chodzi o copywriting na potrzeby internetu, jest umiejętne rozmieszczenie fraz w tekście pod pozycjonowanie domeny w Google. Nie oszukujmy się – wiele tekstów pisanych jest głównie po to, by ułatwić budowanie wiarygodności witryny w oczach robotów indeksujących. Dobry copywriter pamięta jednak także, że strony www mają normalnych użytkowników i umie połączyć obie rzeczy: ciekawą treść oraz optymalizację tekstu pod względem SEO.

SEO copywriting – nie przesadzaj ze słowami kluczowymi

Pierwszą zasadą, jaką warto pamiętać, jest to, by w tekście nie przesadzać z ilością słów kluczowych. Najlepiej, by w tekście długości tysiąca znaków znalazło się ono maksymalnie dwa – trzy razy. Większa liczba powtórzeń zirytuje czytających. Warto także pamiętać, by używać słów kluczowych w różnych przypadkach. Roboty Google, które są coraz lepsze, rejestrują to i traktują tekst jako tematyczny, czyli wartościowy.

Trudne frazy z miastem czyli copywriting Warszawa

Często się zdarza, że fraza, jaka musi się pojawić w tekście, jest lokalna. Co zrobić ze zbitką „pranie dywanów Wrocław” albo „masaże Kraków”? Ich pojawienie się w tekście będzie absolutnie nienaturalne dla czytelników, a przy tekstach wysokiej jakości jest to niedopuszczalne.

Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie nagłówków w rodzaju: „Pranie dywanów Wrocław? Sprawdź nas” lub „Najlepsze masaże Kraków”. Wiele osób przemyka tylko wzrokiem po nagłówkach, przyzwyczailiśmy się także, że mogą one pełnić rolę haseł reklamowych, a to oznacza, że akceptowana jest niegramatyczna gra słów.

Bolduj frazy i stosuj stopniowanie nagłówków

By ułatwić robotom, ale także czytelnikom, szybkie określenie o czym jest tekst, warto boldować słowa kluczowe. Oczywiście, niezbyt często, by tekst nie przypominał wpisu emo nastolatki na blogu. Pierwsze wyboldowane słowo kluczowe warto umieścić w drugim, trzecim zdaniu, najlepiej pomiędzy 150-200 znakiem.

Inną, niezwykle ważną kwestią, jest stosowanie nagłówków. Nie każdy nagłówek musi posiadać frazę kluczową – dobrze jednak, by pojawiła się ona w takiej formie choć raz. Warto także pamiętać o piętrowym porządku. H1 i H2 to wielkość dla tytułu tekstu lub strony, na śródtytuły najlepiej stosować H3. Mniejsze nagłówki, jak H4 i H5 można używać w dłuższych tekstach przy dzieleniu akapitów na mniejsze części. Rozbijanie tekstu nagłówkami to zabieg, który powinnien stosować każdy copywriter

zespol

kontakt